Entrada destacada

A mode de resum : 29 oct 2017 + actualització 14 des. 2017

A mode de resum: Europa demana dues coses: Rule of law (imperi de la llei o actuar dins de la legalitat); "la força dels argument...

dilluns, de desembre 11, 2017

Algunes obvietats

Els partidaris de romandre a Espanya tenen un discurs normalment heretat del que es deia i es diu en mitjans espanyols sobre Catalunya i Espanya. És un discurs ple de mentides i mitges veritats trufades d'ignorància que portals com Dolça Catalunya i organitzacions com Som a Temps o Societat Civil Catalana miren de vestir amb mentides i tergiversacions. Si bé individualment són fàcilment rebatibles, totes juntes formen un gruix difícil de gestionar. Demana temps, formació i criteris ètics i morals que sovint no tenen els seguidors d'aquests discursos. El fet de comptar amb un discurs aparentment sòlid on refugiar-se és coartada suficient per mantenir-se còmodament a la zona de confort on es troben. Treure algú de la seva comoditat és tremendament complicat. Però si hi ha una roca mare comú ètica i moral al fons, es pot fer servir com a punt de suport des d'on empènyer, dialècticament. El moviment mai serà gaire gran. Un del PP, C's i PSc fervorosament espanyols mai es tornaran indepes, però potser podrien entendre postures de caire més ambigu i equidistant. Algú ja equidistant sí que es podria mirar de moure'l cap a posicions indepes, però que siguin més a prop no implica que sigui més fàcil. El discurs a més és lleugerament diferent, tot i compartir trets en comú amb el primer.

Entrem en qüestió: davant del plantejament sobre el dret, la voluntat, la necessitat o la viabilitat d'una Catalunya independent, segons el context de la conversa, els arguments en contra normalment són:

Sobre el dret. Diuen que Catalunya no hi té dret perquè..:

1- Catalunya no és una nació: només existeix la nacionalitat espanyola i per tant els catalans no tenen dret a la independència.
2- (variant) Espanya com a nació té segles d'història (aka: què dice en tu DNI? )
3- Catalunya mai ha estat independent i per tant no té el dret a la lliure determinació, que només tenen les colònies.
4- (variant) Catalunya pertanyia al Regne d'Aragó.
5- La independència és inconstitucional. 5a) El procés és il·legal: 5b) la consulta de l'1 d'oct. era il·legal; la declaració d'independència era ilegítima i il·legal; 5c) el 155 restaura la legalitat. 5d) Internacionalment va contra el principi d'integritat territorial dels estats.
6- els catalans no tenen dret a ser sobirans i la decisió sobre si se separen o no pertany al conjunt dels espanyols.
7- la via legal de fer la independència és reformant la constitució.

Sobre la voluntat:

8- la majoria (silenciosa) catalana vol seguir pertanyent a Espanya.
9- a les manifestacions en favor d'Espanya hi va tanta o més gent que a les manifestacions indepes.
10- a les eleccions del 27-S l'independentisme va perdre.
11- la independència és cosa només de les èlits oligàrquiques catalanes, que han adoctrinat la població.
12- Tot el procés és per tapar la corrupció (3%) i seguir robant. Aquí entren Pujol, Mas i CiU.
13- tots els polítics són lladres i xoriços; no són de fiar i cal estar units.
14- Tot el procés és culpa de Mas (el desafío de Mas) i a confabuladors inernacionals d'origen obscur (Veneçuela, Israel, George Soros, etc)
15- els independentistes són classistes rics i insolidaris.

Sobre la necessitat:

16- Els catalans són els mimats d'Espanya que tenen coses que la resta no tenen.
17- Els catalans no són perseguits però són uns victimistes.
17b-España es el país más descentralizado del mundo. Cataluña es la región con más autogobierno
18- No és cert que es discrimini als catalans.
19- (variant) no és cert que el català hagi estat perseguit ni prohibit, tampoc durant el franquisme.
20- Els catalans volen la independència per insolidaritat amb la resta dels espanyols. És a dir, egoïsme.
21- (variant) Són els rics i no volen ajudar els pobres.
22- Els catalans a més són rics perquè sempre han estat beneficiats per España a l'hora de crear indústries i establir aranzels proteccionistes que perjudicaven la reta d'espanyols.
23- (variant) la indústria catalana és tota gràcies al suport de l'estat espanyol, que va industrialitzar Catalunya enlloc d'industrialitzar altres regions.
24- (variant) la riquesa catalana l'han construït els treballadors espanyols que hi van emigrar.
25- El dèficit fiscal català és fals (1) i a més (si existeix) és per compensar el dèficit comercial que té Espanya amb Catalunya (fruit del proteccionisme amb què Espanya ha mimat sempre Catalunya). Aquí el normal seria que citessin el debat Borrell - Junqueres a 8tv.


Sobre la viabilitat:

26- Catalunya està arruïnada
27- (variant) Catalunya està arruïnada per culpa de la mala gestió nacionalista i per gastar els diners en "ambaixades" , mitjans públics i finançar el barça. "El Presidente de la Generalitat cobra más que el Presidente del Gobierno de España"
28- Catalunya no podria pagar les pensions dels seus treballadors
29- Catalunya és un niu de corrupció (3%)
30- Catalunya seria pobre si no fos per Espanya.

Altres variants van sobre el tema nacionalista específicament:
31- l'independentisme ve de l'adoctrinament a les escoles i els mitjans de comunicació catalans.
32- el nacionalisme català és excloent, nazi, feixista i imperialista (pancatalanisme)
33- als nens a l'escola sel's maltracta ensenyant-los només en català, enlloc d'aprendre la llengua espanyola.
34- es persegueix a la gent per parlar castellà. Es posen multes per rotular en espanyol a Catalunya.

35- Hi ha més arguments i variants més específiques o sobre qüestions d'actualitat de durada efímera: Companys era un assassí que va firmar centenars de sentències de mort (fals: http://miquelstrubell.blogspot.com/2016/11/companys-assassi.html ;  https://twitter.com/josepvivesg/status/919609373814607873?lang=ca); Catalunya expolia els papers de Salamanca (); Catalunya expolia l'art aragonés (Sixena https://t.co/CMuS18wI8S .així tenien el monestir fins fa poc:
.);
el valencià no és català; la bandera catalana ve de la bandera aragonesa...


Tots aquests arguments, tots, es poden rebatre. Són molts. I rebatre'ls tots demana temps i paciència.
Però per fer-ho cal, com deia, un substrat de roca comú on poder falcar-se i des d'on empènyer: cal compartir amb l'interlocutor el principi de respecte pels drets humans, pels principis democràtics i per la legitimitat històrica. Si es comparteix això, es pot empènyer. Si no és perdre el temps.


A partir d'aquí cal entendre alguns conceptes bàsics. Per començar amb qui parlem i de què parlem: on som i què és Espanya.

Espanya es defineix com un Estat en la forma de Regne amb estructures democràtiques (Parlament, constitució, etc). "el Reino de España".

No existeix cap Reino de España històricament. Mai va existir. Hispania va passar de ser un territori de l'Imperi romà a allotjar els regnes de sueus, vàndals, alans i visigots. Amb tribus basques pel nord i territoris depenents de bizanci al sud.
Van existir posteriorment varis estats i regnes, però mai un regne que es digués España. Es parla de Monarquia hispànica, que és un mandatari (1 = monos; archa = poder) compartit per varis estats. Un cap d'estat pluriempleat no és un regne ni una nació.
Castella viu aïllada. És en una península que a tots els efectes actua com a ínsula (illa) per ells. Es forma en l'esperit de la Reconquista: lluita de caràcter religiós amb neteja ètnica (expulsions de jueus i moriscs) i edictes de puresa de sang. És imperialista. Conquereix i s'annexiona els regnes de Navarra i Granada, entre d'altres.
La Corona de Castella pren el nom de Reino d'España, però actua igual: imperialista, conquerix i s'annexiona. Veu la unitat com una qüestió religiosa (de santa cruzada) que està per damunt de qualsevol criteri ideològic (antes roja que rota) , ètic (la unitat està per sobre dels principis democràtics o les lleis, d'aquí en bona part les dictadures del XX) o econòmic (antes pobre que rota).
Amb les qüestions religioses i els dogmes de fe no es pot discutir.
Per això se salten les lleis (aplicació il·legal del 155 o no respecte de l'Estatut d'Autonomia , la pròpia constitució, la separació de poders o la llei internacional) i les normes (enviar a l'Audiència Nacional casos que no els pertoquen) o actuen de forma inquisitorial (renuncia a la teva creença i el càstig serà més benèvol) com estan fent amb els presos del 155. És una qüestió religiosa i sobre religió no hi ha diàlegs que valguin perquè no es discuteix. Només es persegueix als heretges.

Si l'interlocutor té uns certs principis democràtics i no veu la Unitat com una cosa Sagrada, s'hi pot començar a parlar.


Sobre el dret;


1: "Catalunya no és una nació" : de la mateixa manera que existeix la nacionalitat espanyola, la pròpia constitució reconeix que existeix la nacionalitat "històrica" catalana. El propi Estatut d'Autonomia vigent reconeix Catalunya com a nació. I ningú a l'esfera internacional dubta que els catalans siguem una nació. Com es vehiculi això legalment i què comporti és el que es debat. Però igual que ja no es considera el català com un dialecte sinó com un idioma, els catalans conformem una nacionalitat dins d'Espanya, una "nació cultural"; és la cultura el que defineix qualsevol nació, tingui plasmació administrativa (estat) o no. Sobretot perquè complim tots els criteris considerats necessaris per parlar de nació. Aquí cal no confondre nació (la gent) amb país (el territori on està la nació) ni amb estat (la forma administrativa com s'organitza una població, que pot tenir a veure o no amb si hi ha una part d'una nació, una nació sencera o més d'una nació).

2: España / Espanya / Spain es la forma que tenim en llengües modernes de dir el que en llatí es deia Hispania.
Hispania és el nom que rebia la península en època romana: ÉS UN NOM GEOGRÀFIC. La península era dividida en vàries províncies (Citerior i Ulterior primer; després Bètica, Tarraconense, Lusitània.. ), i el territori peninsular que ho englobava tot es deia Hispania. Ser espanyol no és sinònim de ser castellà, és sinónim de ser peninsular:
Portugal és hispànic i la llengua portuguesa és una llengua hispànica, hispano-romànica.
Els portguesos són tant espanyols com els catalans.
Però ni portuguesos ni catalans som castellans.
Comparem: Britannia és un nom geogràfic d'època romana. Els irlandesos o els escocesos són britànics, però no són anglesos. No existeix una llengua britànica. No existeix una nació britànica. No existeix un regne britànic.
De la mateixa manera no existeix una llengua espanyola (sabem que hi ha vàries llengües espanyoles), no existeix una nació espanyola (els andorrans, els portuguesos o els gibraltarenys en són el viu exemple) i no existeix, històricament, un "Reino de España". Sempre van ser varis regnes i sempre els reis de la monarquia hispànica es van anomenar Reis de les Espanyes (en plural).
http://www.publico.es/espana/no-reyes-catolicos-no-fundaron-espana.html?force=1

Mai va existir cap Reino de España. És una falsedat històrica. El que sí que existia era la Corona de Castilla que es va transmutar en Reino de España i es va annexionar il·legalment, per la força de les armes i por "derecho de conquista" els estats de la Corona d'Aragó, sent allò el naixement del "reino de España".

El Reino de España és per tant de fet la Corona de Castilla que ha agafat el nom de Reino de España. Només cal veure l'escut de la bandera d'Espanya durant el s. XIX per adonar-se'n, https://www.todoababor.es/vida_barcos/img/banderas/guerra.jpg , passant pels Decrets de Nova Planta on es diu que es redueix tot a "las leyes de Castilla".
I els catalans no som castellans.

3 a- (sobre dret d'autodeterminació i colònies) Desde España se dice que eso solo se refiere a los casos coloniales, pero es mentira. TODOS los pueblos tienen derecho a la Libre determinación.
¿Quién lo dice?
Lo dice el Pacto Internacional por los Derechos Civiles y Políticos firmado por la ONU en 1966:
 “Artículo 1: Todos los pueblos tienen el derecho de autodeterminación. [...]”

 Y aquí vale la pena recordar qué dijo el tribunal de justicia de la Haya en referencia a Kosovo:
"El Tribunal Internacional de Justicia en su sentencia del 22 de Julio de 2010: Declaramos que no existe en derecho internacional ninguna norma que prohiba las declaraciones unilaterales de independencia.pg. 39, literalmente:
 "For the reasons already given, the Court considers that general international law contains no applicable prohibition of declarations of independence. " http://www.icj-cij.org/files/case-related/141/141-20100722-ADV-01-00-EN.pdf
actualització: com que el link no funciona, aquí resum del text, en castellà (a partir de la pg. 150) https://www.icj-cij.org/public/files/summaries/summaries-2008-2012-es.pdf

3b. (Sobre si Catalunya ha estat mai independent)
Catalunya va ser sobirana des de la seva independència de l'Imperi Carolingi fins als Decrets de Nova Planta de 1715.
La forma de Principat és una forma d'estat amb el mateix nivell que el de Regne. Exemples actuals són el co-principat d'Andorra o el principat de Mònaco.
Com a Principat, com a Estat, no es pot dir que no fos independent ja que no depenia de cap altre territorio per a gestió dels seus assumptes. Ni pertanyia ni depenia del Regne de València, ni del Regne de Nàpols ni del Regne d'Aragó. La Corona d'Aragó (no confondre amb el Regne d'Aragó) eren varis estats que compartien només el cap d'Estat. Tenien Corts pròpies independents, exèrcits propis, control propi de fronteres i total autonomia interna i  legislació pròpia (les constitucions).
Sí que compartien unes Corts Generals en comú, que es reunien en territori neutral, per discutir temes que els afectaven a tots. Però només cal llegir les constitucions valencianes o les catalanes per veure com es tracten d'estrangers els uns als altres per a alguns temes. És semblant a la relació existent que té Espanya amb Suècia actualment. I no es pot dir que un depengui de l'altre o que cap dels dos no sigui independent.
I si un territori no depèn de cap altre territori és que és independent. De fet més del que ho és ara Espanya respecte la Unió Europea (on no controla la legislació, no controla la moneda, no controla l'exèrcit i no controla les fronteres, que són de la Unió -tractat de Maastritch-).
A més va ser República independent durant el s. XVII (1641-1659)
És per aquest motiu que es va poder treure el feudalisme a partir de la Sentència Arbitral de Guadalupe de 1486 a Catalunya (dret de redempció sobre els mals usos després de la 2a guerra civil catalana) sense que això afectes als altres regnes de la Corona.

 veure 3

5 i 6 - la constitucionalitat i la legalitat:

La constitución española no es la ley suprema. Hay leyes que están por encima de la constitución, como los tratados internacionales a los que españa se tuvo que adherir para poder formar parte como democracia de la comunidad internacional durante la transición. por eso el artículo 1 dice:

"España se constituye en un Estado social y democrático de Derecho, que propugna como valores superiores de su ordenamiento jurídico la libertad, la justicia, la igualdad y el pluralismo político."

Esto está por encima de la "indisoluble unidad", que queda sujeta al respeto a la democracia y el pluralismo político. Implica que si existe una contradicción entre la ley y los principios democrácticos, es la ley la que tiene que cambiar. Jerárquicamente los principios democráticos están encima. El respeto al pluralismo político significa que hay que respetar que haya partidos independentistas aunque no te guste.
Ser independentista no es ilegal. Significa que si estos partidos ganan una elecciones, por democracia y respeto al pluralismo tienes que encontrar los medios para poder vehicular esa demanda expresada de forma legítima en las urnas. Y si las leyes o la propia constitución lo impiden, cambiar las leyes o si hace falta la propia constitución.

5 a1 (El procés és il·legal:)

Les lleis del procés s'han aprovat per mitjans legals. Els propis fets dels dies 6 i 7 de setembre (on es deia que el Parlament amb el procediment d'urgència havia violat la llei) han estat reconeguts com a legals ( https://www.aldia.cat/espanya/noticia-tc-diu-si-constitucional-reforma-expres-reglament-parlament-perque-no-exclou-les-esmenes-20171129164019.html ). Per la part catalana, la legalitat s'ha respectat en tot moment. Només s'ha caigut en la desobediència al Tribunal Constitucional i per obeir i vehicular un mandat democràtic.
Cal recordar aquí que l'Estat, només en referència a Catalunya, porta moltíssimes desobediències al Tribunal Constitucional, desobeint per exemple el respecte a competències pròpies de Catalunya establertes per l'Estatut d'Autonomia (https://www.ara.cat/politica/LEstat-ha-desobeit-cops-TC_0_1733226664.html )
A més, davant d'una demanda de la població (com era fer un referèndum) l'estat tenia l'obligació de faciltar-ho. I si ho considerava il·legal, canviar les lleis per fer-lo legal. Que per això estan:

España, con el procés, ha cambiado leyes. Pero en vez de cambiarlas para favorecer la democracia y vehicular una demanda de la población las ha hecho para dificultarla y entorpecerla, como el cambio de los poderes del Tribunal Constitucional sobre el que la propia comisión de Venecia ya alertó que iba contra los principios democráticos.
 ¿Y eso por qué? volvemos a los tratados internacionales:
 para empezar la Carta Fundacional de las Naciones Unidas, artículo 2, que España tuvo que firmar: "artículo 2. Desenvolupar entre las naciones relaciones amistosas basadas en el respeto al principio de la igualdad de derechos de los pueblos y de su derecho a la libre determinación"

El procediment per aprovar les lleis de desconexió i la llei de referèndum els dies 6 i 7 de setembre de 2017 era Constitucional: http://cadenaser.com/ser/2017/11/29/tribunales/1511970092_934601.html

( Todo empezó con el patriotismo constitucional d Aznar y su recentralización y la necesidad en Cataluña de dotarse de un nuevo estatut. Y sobretodo aquí: https://elpais.com/diario/2007/02/10/espana/1171062012_850215.html Y por cierto, el procedimiento d aprobación de las leyes el 6/7 era legal: http://cadenaser.com/ser/2017/11/29/tribunales/1511970092_934601.html )

5 a2 A més, l'aplicació del 155 que s'ha fet és il·legal. http://www.deia.com/2017/10/23/opinion/rajoy-en-rebelion Sent Rajoy qui hauria de ser acusat de rebel·lió, i no els presos J. Cuixart, J. Sanchez, Junqueres, etc. ( http://www.elnacional.cat/es/opinion/joan-queralt-rebelion-bruselas_208290_102.html  ;  http://www.elnacional.cat/es/opinion/joan-queralt-ni-rebelion-ni-prision-solo-libertad_209088_102.html )

5 a2 i 5 b L'article 155 apareix a la constitució espanyola, però només com a marc de referència. No s'havia desenvolupat a nivell legislatiu. Això ha dut el gobierno a inventar-se'n l'aplicació. En fer-ho ha contravingut la constitució espanyola (articles 10 i 96) i la legislació internacional (Pacte de Drets Civils i Polítics, articles 1, 9, 25, 27 ).
No ho dic jo; ho diu un expert de l'onu de l'Oficina de l'Alt Comissionat de les Nacions Unides sobre els Drets Humans ( https://goo.gl/i5Ni5A )
i el jutge Elpidio José Silva ( https://goo.gl/xbr8Aa ).
El Pacte de Drets Civils i Polítics aquí ( https://goo.gl/RKLNfZ ) i la Constitució Espanyola aquí ( https://goo.gl/VQUbo8 ).
En denuncia també la inconstitucionalitat el col·lectiu Praga de juristes ( http://collectiupraga.cat/wp-content/uploads/2017/10/Comunicat-155-DEF.pdf )
De fet és el propi Rajoy qui ha comès delicte de rebel·lió, llei en mà: http://www.deia.com/2017/10/23/opinion/rajoy-en-rebelion

L'informe de l'analista de l'ONU també ens recorda que: 
el precepte de la integritat territorial esgrimit per España només s'aplica per la relació entre estats, "no en relació a la voluntat d'una població a expressar el seu futur". 

La llei internacional sobre el dret d'autodeterminació dels pobles va més enllà dels processos de descolonització. 

Negar el dret d'autodeterminació va contra el pacte Internacional de Drets Civils i Polítics, article 1. 
Les declaracions d'independència no són il·legals segons la legislació internacional ( aquest punt 4art i el punt 1er i 2n van aparèixer a la Sentència del Tribunal Internacional de Justícia a l'Haia el 22 de juliol de 2010. El punt 4art es troba explicitat a la pàgina 39 https://goo.gl/tV1VSy ).

No es poden aplicar els càrrecs de sedició als Jordis ni de rebel·lió al President (ref video del jutge E. Silva http://www.ccma.cat/video/embed/5698136/). Això fa que les condemnes puguin ser revertides a Estrasburg.

El propi principi de legalitat (el famós rule of law invocat per la UE) es va trencar pel propi Tribunal Constitucional en la seva sentència de 2010, qualificat pel catedràtic en dret constitucional Javier Pérez Royo quan es coïa la sentència el 2007 com a "cop d'estat" ( https://goo.gl/5YjXwH ). De fet, l'estatut actual no l'hem pas votat tal com el tenim. Aquest simple detall ja el fa il·legítim , però a més il·legal perquè contravé els preceptes de reforma estatutària.

Aquí una mica més sobre el tema del 155, la constitució i el dret internacional: https://pequod-tng.blogspot.com.es/2017/10/oficina-de-lalt-comissionat-de-les.html

Cal recordar que l'Estat no només va actuar il·legalment en fer ús del 155, també abans de l'1 d'octubre es va fer un tip d'accions il·legals i propis d'un estat d'excepció https://www.opendemocracy.net/can-europe-make-it/barbara-spinelli-et-al/upholding-rule-of-law-in-european-union

5b Dice más cosas. Uno de los argumentos que a menudo esgrime el pp es que en los tratados internacionales se garantiza el respeto a la integridad territorial de los estados, dando a entender que las independencias son imposibles por violar esa integridad territorial. "Thus, the scope of the principle of territorial integrity is confined to the sphere of relations between States."
Es decir, cuando se dice que se debe respetar la integridad territorial de los estados, esto solo se refiere a las relaciones entre estados. No a que de un estado pueda o no independizarse una parte.

Pel que fa als altres punts del tema de legalitat, veure 3a, 7a i 7b

7a) Hi ha formes de fer un referèndum sense haver de reformar la Constitució. Si no es fa és perquè no es vol, no perquè sigui il·legal. Cal recordar que un referèndum no té més finalitat que preguntar a la gent quina és la seva opinió. Les conseqüències de la resposta que la població doni es plantejaran a posteriori, i es veurà després com es pot fer viable el que s'hagi respost. Però preguntar en sí mateix és només preguntar. I per fer-ho només cal voler-ho fer pels mecanismes legals existents que hi ha per fer referèndums.
El Parlament de Catalunya va enviar una delegació al Congrés dels Diputats sol·licitant la transferència temporal de la facultat per convocar referèndums que té l'Estat Central per qüestions que queden fora del marc estatutari. El Congrés dels Diputats ho va rebujtar. Si ho hagués acceptat ja no seria una qüestió de legalitat, per tant és només una qüestió de que no volen, no de que no es pugui. No ens volen deixar opinar.

7b (veure també 5 i )
A més , com a minoria nacional territorialitzada, mai serem majoria qualificada al Congrés i al Senat per decidir com volem la Constitució. Democràcia no és tres llops i un corder votant què soparan. Això és dictadura de la majoria. Per parlar de democràcia cal que les minories (el corder, els catalans) tinguin drets. I precisament el que no tenim els catalans són aquests drets que ens permetrien considerar el Reino de España democràtic. No tenim ni tansols el dret de reunió i d'expressió, que són els drets que s'excerceixen en un referèndum (reunió en forma de col·legis; expressió en forma de vot). Si no tenim reconeguts drets tant elementals, ni possibilitat que ho siguin en un futur, cal renunciar a cap canvi constitucional que mai ens afavorirà i fer valdre els nostres drets inalienables com a nacionalitat, minoria nacional territorialitzada i poble que les Nacions Unides i el dret internacional sí ens reconeix.

Sobre la voluntat:


Si l'interlocutor esgrimeix aquest argument és que creu que l'opinió de la majoria de la societat catalana cal que sigui escoltada. Per tant cal recordar-li que del que es tracta de saber quina és l'opinió d'aquesta majoria.

8 ) el concepte majoria silenciosa és un invent del franquisme. Als referèndums i a les manifestacions s'hi compta qui hi va, no qui no hi va. Qui no s'expressa no s'expressa per cap opció. Que al dia de la Constitució de 2017 només anessin poc més de 10mil persones a manifestar-se en favor de la Constitució a la Via Laietana implica que tota la resta de la població sigui anticonstitucional, doncs?

9) la premsa espanyola ha inflat repetidament les dades de participació de les manifestacions a favor de la unitat d'Espanya i sempre ha ningunejat les manifestacions a favor de la independència.
https://twitter.com/ModernetdeMerda/status/929609577557102592 Exemples:
la manifestació de juliol 2010, la primera macromanifestació indepe, que va omplir el Passeig de Gràcia i carrers adjacents, no va aparèixer aquella nit a les notícies de tele 5. A les notícies de tve1 va ser notícia de relleno. Al dia següent, el diari ABC deia que només hi havien anat 60mil persones, publicant fotografies fetes quan ja havien passat dues hores desde la convocatòria i la gent havia tornat cap a casa.
A la Via Catalana (400 km de gent donant-se la mà), el Ministro Fernández Díaz va dir que només hi havien anat 400mil persones (una per metre i perquè no van poder trobar ni un forat a la cadena humana, el que feia evident que com a mínim hi havia hagut una persona per metre) quan a totes les poblacions per on va passar la cadena es doblava, triplicava, quadriplicava i fins quintuplicava (com en alguns punts de Barcelona).
Quan a les manis indepes s'omple tot el Passeig de Gràcia (i més) es parla de 200mil persones, però quan, amb molta menys densitat, per fi, i amb ajut de manifestants de la resta d'Espanya, van omplir part del P. de Gràcia, van parlar d'un milió (amb menys espai ocupat i menys densitat).

Manipulació informativa i independència: http://diario16.com/manipulacion-informativa-la-independencia-cataluna/

Informe de la pluralitat dels mitjans : https://www.media.cat/2014/11/06/informe-l%E2%80%99espiral-del-silenci-a-analisi/

pluralisme dels mitjans espanyols d'aquest anàlisi:



10) a les eleccions del 27 S els mitjans espanyols van dir i repetir que el 48% havia votat a favor de la indep. i el 52% en contra. FALS. hi havia tres opcions sobre la independència:

Vots pel Sí : Junts Pel Sí (ERC i PdCat) (39,57%) +, CUP (8,21%): = 48%
Vots pel NO: PP: 8,5%, + C's: 17,9%, + Psc: 12,7% = 39%.
No definits: Catalunya Sí Que Es Pot (CSQEP) = 8,93%.

Sí = 48% vs No = 39%
Sumant tot el vot a CSQEP al No surt 48% vs 48%
Perquè la resta són vots en blanc, vots nuls i vots a partits extraparlamentaris, alguns d'ells indepes, com el PACMA, que sí es planteja la independència, i "neutrals" com UDC (2,5%), nacionalistes més regionalistes que es volien mantenir equidistants.
Dades finals: https://www.vilaweb.cat/noticies/nomes-80-000-vots-van-separar-lindependentisme-de-la-majoria-absoluta-el-27-s-resultat-final-eleccions-catalanes/

A favor del referèndum: JxSí 39,57%+CUP 8,21%+Psc 12,7%+CSQEP 8,93%+UDC 2,5% = 71,9%
Contra referèndum: PP 8,5% + C's 17,9% = 26,4%
A favor indy: JxSí 39,57+8,21%+=48%
Neutrals: CSQEP 8,93+UDC 2,5%= 11,43%
Contra indy: PP 8,5%+C's 17,9%=39%

Va votar més gent a favor de la independència l'1 d'oct. que no vots que van tenir els que van guanyar les eleccions per majoria absoluta al Parlament el 27S, confirmant que hi ha votants indepes per llistes no parlamentàries i per llistes contràries a la independència.

11) Sobre l'adoctrinament:
La població més gran de 40 anys va ser educada durant el franquisme. Per tant si l'escola adoctrinava, ho feia en sentit contrari a la independència, no a favor.
Els més joves de 40 anys van assistir com a alumnes a escoles on el professorat de forma majoritària no era independentista, perquè la societat no ho era, de forma que difícilment es podria haver adoctrinat en favor d'una causa en què la majoria de la gent no hi creia.
Existeix a més el fet que en una societat plural el professorat és plural. Si hi hagués hagut adoctrinament a favor de la independència als anys 80's, 90's i 00's, els professors no indepes ho haurien denunciat a Inspecció Educativa.
L'auge de l'independentisme ha estat a partir de 2010 i no es pot explicar per causa de l'adoctrinament a l'educació https://www.fdbetancor.com/2017/09/29/let-catalonia-vote/. Adoctrinament que per altra banda hauria trascendit, d'existir, i no ha estat així. Les denúncies reiterades sobre l'assumpte dels darrers mesos han estat sempre fake news (com en Rivera duent al parlament una guia del Super 3 dient que era un llibre de text escolar, i no només no era escolar, és que a sobre només parlava de l'espai comunicatiu en llengua catalana dins del marc de les Comunitats Autònomes).

Relacionat: manipulació informativa (en ref. a l'adoctrinament a l'ensenyament) http://diario16.com/manipulacion-informativa-la-independencia-cataluna/

Sobre la pluralitat dels mijants catalans: https://www.media.cat/2014/11/06/informe-l%E2%80%99espiral-del-silenci-a-analisi/

més de manipulació informativa i mentides de la tele: https://twitter.com/Candeliano/status/940197228752392193


12 Sobre el 3% i la corrupció:

12 a  La possible corrupció que es donés en els governs de Ciu i Pujol es va donar en el marc polític i judicial espanyol i per part de polítics no independentistes. Si la justícia espanyola va ser incapaç de combatre la corrupció espanyola en l'àmbit espanyol i per parts de polítics aleshores a favor de la unitat d'Espanya, no es pot acusar a l'independentisme de ser-ne culpable sinó al sistema espanyol. Casos de corrupció a Espanya: https://es.wikipedia.org/wiki/Anexo:Casos_judiciales_relacionados_con_corrupci%C3%B3n_pol%C3%ADtica_en_Espa%C3%B1a

12 b No hi ha cap causa oberta contra en Mas per corrupció política ni enriquiment il·lícit de cap tipus. Ni causa ni prova.
En Jordi Pujol es va retirar fa més de 10 anys de la política. I no hi ha cap prova de corrupció política en el que s'ha sabut fins ara sobre els seus 23 anys de mandat: la única prova que es té contra Jordi Pujol és la seva pròpia confessió dient que tenia diners d'una deixa del seu pare Florenci, que creia que podria necessitar diners a l'estranger per si havia d'anar a l'exili. Si es creu en Pujol en la seva confessió també se l'ha de creure en el contingut de la confessió. I pel contingut no es tracta de corrupció política: els gestors d'aquest patrimoni (la seva esposa, el seu fill Jordi P. Ferrussola...) no eren polítics. No es tracta de diner públic desviat.
I amb els anys que fa que dura el tema (des de 2003, fa ja 14 anys!!) i encara no tenen res per encausar en Jordi Pujol.
A més, vist el que ha passat amb en Puigdemont, s'ha vist que l'avi Florenci tenia raó.

13 Hi ha milers de milions d'euros desviats per corrupció per partits polítics espanyols. Hi ha comunitats autònomes on tots els nivells de l'administració han estat víctima de la corrupció, com en el cas de València o Madrid (ajuntaments, govern autonòmic, diputacions, etc).
En el cas català no hi ha cap cas de corrupció vinculat a ERC, cap cas vinculat a les CUP, i els casos que esquitxaven CiU ho feien majoritàriament per la banda de UDC (cas treball..).
Cal recordar que del famós 3% no hi ha per ara proves tot i els reiterats escorcolls. Si la causa es perpetua és per mantenir l'ombra de sospita.
En el cas de Prenafeta i Macià Alavedra feien d'intermediaris privats, eren polítics del PSC els implicats (cas Mercuri), ja no ocupaven càrrecs polítics, i va patir la "pena de telediario" com mai ho ha patit cap polític acusat i condemnat per corrupció del PP o del PSOE.

Del cas Palau cal recordar que el principal encausat (Millet) era l'home de la FAES (PP) a Catalunya, no pas de CiU.

14  En Mas va marxar i el procés va seguir. Ell s'hi va sumar, però no ho va començar ni ho va poder continuar. No era per tant cosa d'en Mas. Ni tampoc era per ocultar el 3%: si hi hagués alguna prova del famós 3% ja hauria aparegut per poder atacar el procés.

El tema de les conspiracions internacionals va per tota una altra banda: ha estat C's qui s'hauria finançat de forma fosca gràcies a la UE https://elrobotpescador.com/2017/12/07/escandalo-mayusculo-la-relacion-entre-juncker-la-financiacion-de-ciudadanos-el-fascismo-en-espana-y-la-crisis-catalana/, i hauria estat creat pels serveis d'intel·ligència alemanys https://elrobotpescador.com/2017/12/11/exembajador-britanico-revela-que-ciudadanos-fue-creado-por-los-servicios-secretos-alemanes/

15 a De fet els més rics estan a favor de mantenir-se a Espanya. És lògic, fins ara els ha anat bé i la legislació els afavoreix per evadir impostos (Sicavs, indults fiscals com el de Montoro, etc)
De fet és al contrari: són les classes mitges i populars les que estan més a favor de la independència, i sobretot es vincula amb els estudis: com més alt és el nivell acadèmic (que no nivell econòmic) més s'està a favor de la independència: https://filsdesofia.wordpress.com/2014/05/04/el-que-tots-sospitavem-quins-partits-tenen-mes-votants-amb-estudis/
relacionat: http://www.ceo.gencat.cat/ceop/AppJava/pages/estudis/categories/fitxaEstudi.html?colId=3;6408&lastTitle=Bar%F2metre+d%27Opini%F3+Pol%EDtica%3BBar%F2metre+d%27Opini%F3+Pol%EDtica.+3a+onada+2017

15 b  Els catalans no són insolidaris. Amb quines dades es pot afirmar això? ( Veure 20, 21, 25 )

Sobre la necessitat:

20 "independència per insolidaritat i egoïsme"
El fet que es digui és perquè reclamen tenir un menor dèficit fiscal, que a España es diu que consisteix en una forma de solidaritat interterritorial. (veure 21 , 25 )
Egoïsme és reprimir, coartar i cohibir a d'altres els seus drets i llibertats per seguir vivint d'ells. On es veu la solidaritat espanyola en vers els catalans? En què? En l' "a por ellos" ? en els boicots? En les firmes contra els catalans? en el silenci eixordidor quan ens maltracten?

21 "els catalans són rics que no volen ajudar els pobres"
Dir que el dèficit fiscal és una solidaritat on els "territoris rics" aporten per ajudar als "territoris pobres"  oblida que són les persones les qui paguen els impostos, no els territoris. I que són les classes mitges i els treballadors qui paga els impostos, no els rics que més tenen gràcies al mal funcionament de l'Estat (sicavs, paradisos fiscals, amnisties, etc). Els rics són de fet cada cop més rics ara mateix que abans de la crisi. Per tant, la solidaritat la paguen els treballadors catalans, que no són rics, havent de suportar a més pitjors serveis, menys inversió per càpita, peatges, etc..

A qui han de reclamar primer els habitants de les regions pobres és als seus propis rics, als seus latifundis i grans empresaris, i dir-los que contribueixin amb la seva pròpia gent, enlloc de llençar-se contra els catalans.
Catalunya sempre ha sigut solidària, però l'únic que s'ha guanyat a canvi és odi. I n'estem tips.

Principi d'ordinalitat és que qui més paga no acabi rebent menys per habitant que qui menys pega. Si no reben tots per habitant el mateix (i no passa), és encara pitjor que els habitants de Catalunya acabin per sota de la mitjana espanyola en recursos de l'estat destinats al finançament autonòmic per a la despesa de les competències transferides, per molt que aportin. I això passa:
http://euroregioeuram.eu/xarxa/el-canvi-en-el-model-de-financament-amb-independencia-del-proces-sobiranista-catala/
Així que els catalans, tot i ser els primers en aportació neta i els tercers en aportació per habitant, acaben per sota de la mitjana en recursos rebuts per al finançament amb què treballa la Generalitat.

25 El dèficit fiscal català està, segons dades recents, en 16500 milions d'euros, entre el 8% i el 10% del pib català. Puntualment es podria aguantar, però de forma sistemàtica és insostenible. Amb això hi ha el triple de funcionaris per càpita a Extremadura que a Catalunya.

Les comunitats autònomes amb dèficit fiscal són Balears (13%), Catalunya (10%) i València (7%). Es diu que Madrid també, però les dades de Madrid són falses per tres efectes: efecte seu (les empreses hi paguen els seus impostos pels beneficis a tot l'estat, al tenir-hi la seu), efecte capital (el que es gasta a Madrid computa com a gastat arreu de l'estat, perquè en ser la capital beneficia a tothom), efecte sol (les inversions a Madrid desertitzen la resta de territoris, doncs Madrid atrau inversions que podrien estar en altres bandes, drenant la resta del país). De manera que només contribueixen les comunitats de parla catalana, amb el cas més escandalós a València: sent una comunitat pobre, aporta més que altres comunitats més riques i tot i això receptores netes.

Quan Borrell (las cuentas claras) (debat Borrell-Junqueres a 8tv) deia que l'estat gastava a Catalunya aproximadament el mateix que n'ingressava i que per tant el dèficit fiscal era molt menor, s'oblidava que l'estat s'endeutava i que a Catalunya (ja fos via FLA o per altres vies) li endossava en forma de deute els milers de milions corresponents a l'espoli. Hi és, però es camufla. Després l'estat deia que l'endeutament era culpa de les comunitats autònomes o obligava a que fossin aquestes i no l'estat qui reduís despesa i fes les retallades.

Diari Expansión:

Conceder un 'cupo catalán' costaría 16.000 millones más al año

http://www.expansion.com/economia/2017/09/29/59cd50b8ca47412c6d8b45c1.html#ampshare=http://www.expansion.com/economia/2017/09/29/59cd50b8ca47412c6d8b45c1.html

Diari ABC:



27
me dices que el Presidente de la Generalitat cobra 139mil brutos anuales. 139000/14= 9900 mensuales.
Y me dices que es demasiado comparado con el Presidente del Gobierno, que cobra 79956 al año (unos 6000 al mes)
elpais.com/economia/2017/04/04/actualidad/1491334293_961690.html
¿Por qué no dices que Arrimadas, sin cargo público, por ser jefa de la oposición, ya cobra más que el Presidente del Gobierno de España? 95mil euros anuales www.sueldospublicos.com/texto-diario/mostrar/974775/elecciones-catalun
¿Por qué no dices que Albiol, sin cargo público, por ser líder del pp en la oposición, ya cobra más que el Presidente del Gobierno de España? 87mil euros anuales .
Ah, pero es que el propio jefe de Gabinete del Presidente del Gobierno cobra más! (113mil)
sin salir de la Presidencia del Gobierno de España, también cobran más el Director de la Oficina Económica del Presidente (112000) , la Secretaria General de la Presidencia (103000), el Director Adjunto del gabinete de la presidencia (102000), el director de protocolo (94000), el director de seguridad (94000), la directora del departamento de economia internacional de la oficina económica, el coordinador para asuntos relacionados con la presidencia del gobierno...
y esto sin salir de la propia presidencia! Si nos vamos al resto de ministerios, tenemos cargos que cobran más de 200mill euros anuales, como el presidente de la sociedad estatal de participaciones industriales (210mil). El director del museo del prado está en los 134mil , o el director de la fábrica de moneda en 141mil .
la lista de cargos que cobran más que rajoy es larguísima (puedes verla aquí public.tableau.com/views/Altoscargos2/Dashboard1?:embed=y&:loadOrd )

Rajoy como diputado cobraba 75mil al año más dietas en 2010.

Es normal que Rajoy cobre "tan poco" ahora ?
Sí, si lo que pretende es ocultar su salario real para no tener que pagar a hacienda. Y no hablo solo de sobres. Por ejemplo, rajoy cobra como diputado 12000 euros en dietas. Y resulta que los diputados además ocultan así la mitad de su salario:
www.eldiario.es/politica/Congreso-oculta-representacion-salario-diputa

Además, cobra(ba) del partido 100000 al año
www.eldiario.es/escolar/misterioso-sueldo-Rajoy_6_87901226.html

Si algo es un misterio aún a día de hoy, a pesar de los portales de transparencia, es precisamente lo que cobra M. Rajoy. Como si no hubiera ocultado antes sus ingresos (https://www.cuartopoder.es/espana/2013/02/10/rajoy-oculto-al-congreso-parte-de-su-sueldo-del-pp-declaro-98-225-e-y-cobro-181-098/ )

menos demagogia, porque las cuentas no están nada claras. 

28 de les pensions
Corren perill estant dins España, no fora. Catalunya té més treballadors per jubilat i amb sous més alts, pel que les pensions estan més garantides que a Espanya. De fet, a Espanya ja no hi ha diners per pagar-les. Ara es paguen amb deute, i el deute s'ha de tornar amb interessos.


http://spaincrisis.blogspot.com/2017/12/la-catalunya-independiente-podria.html

30 Catalunya, "gràcies" als boicots, ja no té Espanya com el seu principal mercat. Es diu que el dèficit no existeix perquè l'estat inverteix a Catalunya l'equivalent al que hi ingressa. És fals (només inverteix en infraestructures, per ex. el 9%), però és que a més l'estat li endossa a Catalunya el dèficit fiscal en forma de deute.
Es diu que queda compensat igualment pels productes que Catalunya ven a Espanya, però també és fals: la matèria prima de proveïdos espanyols i tots els impostos de les transaccions són milers de milions que Catalunya paga a Espanya per poder produir i vendre.
Tot i això, a Espanya es fan boicots sistemàtics als productes catalans des del 2014, fruit de l'odi. Per això les empreses catalanes han deixat de mirar cap a Espanya i prefereixen vendre a l'estranger i internacionalitzar-se. La necessitat de depende d'Espanya és nul·la i no aporta cap benefici. Només perjudicis.




https://twitter.com/arnauriwz/status/926909604474257408

http://www.resistenciadigital.cat/

http://ctxt.es/es/20171122/Firmas/16371/Constitucion-derechos-fundamentales-carcel-Catalunya-joaquin-urias-ctxt.htm

de les ambaixades: https://twitter.com/JoanSole_/status/940333884419518465

http://diario16.com/21d-aviso-al-electorado/

https://www.raonsxrepublica.cat/docs/Decaleg_rxr.pdf

https://twitter.com/arnauriwz/status/926909604474257408

https://twitter.com/arnauriwz/status/926909604474257408